رب گوجه گران می شود
رب گوجه شاید تنها محصولی است که به رقم بالا رفتن قیمت قوطی فلزی آن و همچنین هزینه های بسته بندی هنوز افزایش قابل توجه را تجربه نکرده است.
این موضوع به دو عامل بستگی دارد ۱- اینکه با توجه بارش خوب در کشور در سال ۹۸-۹۹ محصول گوجه کشاورزان بسیار پر بار بوده است این موضوع در حدی بود که کشاورزان در اعتراض به قیمت پایین گوج در تابستان ۹۹ اقدام به معدوم سازی این محصول کردند.
از آن سوی دولت مبلغ ۱۰۰۰ تومان برای خرید گوجه از کشاورز را در نظر گرفت و عنوان کرد اگر کشاورزان محصولات خود به هر قیمتی به کارخانه جات بفروشند ما التفاوت آن را نیز دولت پرداخت می کند.
حال با گذشت ۶ ماه از برداشت این محصول پر مصرف سئوال اینجاست که ایا قیمت رب گوجه تغییر می کند؟
رب گوجه در شرایطی که نرخ ارز روی ۱۲۰۰۰ تومان بود حتی به رقم ۱۶۰۰۰ تومان رسیده بود یکی از عوامل افزایش قیمت در سال ۹۷ ،صادرات رب گوجه به کشور های همچون عراق و افغانستان بود .حال اگر این تقاضا از سوی کشور های همسایه در سال جدید ایجاد شود پیش بینی قیمت ۲۵۰۰۰ تومان برای هرقوطی رب گوجه دور از ذهن نخواهد بود.
ایران از قدیم یکی از بهترین تولید کنندگان رب گوچجهخ در جهان بوده و کشاورزی مناسب همراه با کارخانه های مجهز میتواند این محصول در حد بسیار گسترده تری به نام ایران توزیع نماید.